Weekendje Toronto - Reisverslag uit Thorold, Canada van Iris Broekhuijzen - WaarBenJij.nu Weekendje Toronto - Reisverslag uit Thorold, Canada van Iris Broekhuijzen - WaarBenJij.nu

Weekendje Toronto

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Oktober 2012 | Canada, Thorold

Donderdag hadden we besloten dat we de bar nog wel een keer in volle glorie wilden zien, dus half 11 zouden we die kant op gaan. Maar het regende, dus wat doe je dan? Eerst 10 minuten twijfelen, om vervolgens kop of munt te doen. Kop zouden we wel gaan, munt zouden we op bed een film gaan kijken. Muntje geworpen, en het was munt! Maar omdat we toch al helemaal aangekleed waren en allemaal moeite hadden gedaan, hebben we uiteindelijk onze poncho’s gepakt en zijn we dapper door de regen heen gaan fietsen (ja, we snappen onszelf soms ook niet helemaal). Eerst maar weer even aan een tafeltje gaan zitten toekijken, en uiteindelijk de dansvloer op, want je moet zelf het goede voorbeeld ook geven toch?! Helaas was het niet echt druk, maar als je gewoon een grote lach op je gezicht tovert, dan wordt het feestje vanzelf beter! Nou tot 1 uur was het hartstikke leuk, maar daarna was het ineens ook klaar voor ons allebei en zijn we lekker naar huis gegaan om nog even een nachtje te genieten van ons eigen bedje.

De volgende ochtend waren we op tijd ons bed uit om de reis naar Toronto te gaan maken (ongeveer 150 km). Rond 9 uur hadden we onze eerste bus naar het centrum van St. Catharines en na een half uur wachten daar kwam de bus naar Toronto. Om half 12 ongeveer stapten we uit in het centrum van Toronto, om daarna met de metro en de bus onze reis naar het vliegveld te vervolgen. Uiteindelijk waren we om kwart voor 1 op de luchthaven, en hebben we nog even gezellig wat gedronken met de ouders van Tamara en heb door de douane heen gezwaaid. Toen weer terug naar het centrum en op zoek naar het hostel. Dat bleek heel dichtbij het centrum te liggen, echt ideaal! We lagen op een kamer met nog 8 andere meiden, samen in een stapelbed. Voor vrijdagavond hadden we verder een Haunted Walk geboekt, dus na een lekkere maaltijd bij de Italiaan (met hier en daar wat geflirt met de barman) zijn we op zoek gegaan naar de start plaats. Helaas viel de wandeling zelf een beetje tegen, we hadden wel verwacht dat we ook daadwerkelijk een beetje bang zouden worden gemaakt, maar het waren alleen wat verhalen over spookverhalen die de ronde doen over Toronto. Daarna zijn we het centrum in gedoken om wat lekkere biertjes te gaan proberen, en dat is goed gelukt in The 3 Brewers! Een supergezellige kroeg, met door de kroeg verspreidt een aantal tonnen met pelpinda’s waar je een zakje mee kon vullen! Echt perfect voedsel voor bij een paar biertjes, ik snap niet dat we dit in Nederland nog nergens hebben. Ook hebben we ons eerste Canadese contacten buiten het lab gelegd, en wat goede tips gekregen van waar we allemaal nog meer naartoe moeten. Uiteindelijk lagen we om half 3 weer in ons een bedje (ons nieuwe “laatheids record”), waar de rest van onze kamer ook heel gelukkig mee was haha. Helaas waren onze bedden echte jeugdherberg bedden, dus na een uurtje of 4 geslapen te hebben totaal waren we wel weer wakker. We hebben de ochtend lekker rustig aan gedaan en zijn gaan ontbijten bij de Tim Hortons, omdat we per se een keer met Bagels wilden ontbijten. Daarna zijn we op weg gegaan naar de CN Tower. We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn als we met de trap naar boven zouden gaan (het zijn iets van 1700 treden geloof ik), maar helaas was er een actie bezig voor een of ander goed doel, waardoor de trap niet gebruikt kon worden. Eigenlijk voor mij wel goed aangezien ik toch al last had van mijn voet, maar het was wel echt een leuke uitdaging geweest. Mensen maken er trouwens ook een sport van hier om met de trap naar boven te gaan. 1 keer per jaar is er zelfs een wedstrijd wie het snelst boven is (de snelste deed het geloof ik in iets van 12 minuten, echt bizar!). Maargoed met de lift naar boven ben je er wel lekker snel, dat duurt namelijk 158 seconden. Op een hoogte van ongeveer 350 meter heb je een prachtig uitzicht over de stad, en de steden die er omheen liggen. Ook kun je een heel end over het meer heen kijken. Aan het meer ligt trouwens ook een vliegveld, en daar stijgen echt best wel veel vliegtuigen op, totaal niet wat we verwacht hadden. Na de CN Tower hebben we een rondje gelopen om het Rogers Center, waar de Blue Jays (honkbal) en de Argonauts (Canadian Football) hun thuisbasis hebben. Vervolgens zijn we via China Town (waar overigens het kerstshoppen voor mij is begonnen!) naar het Eaton Center gelopen. Dit is het grote winkelcentrum van Toronto, en groot is het inderdaad! Na een lunch en wat winkels hadden we wel trek in koekjes, dus wij op zoek naar een supermarkt. Nou, die hebben ze gewoon niet in het centrum, maar de aanhouder wint, dus na een eindje lopen werden we beloont met chocolate chip koekjes met 4 (!) soorten chocola :D, en dan daar nog een lekkere warme witte chocolademelk bij, life is treating me well!
Na dit alles zijn we gaan lopen naar ons avondeten: Medieval Times. Dit is een middeleeuws schouwspel, waar je middeleeuws eten bij krijgt (en dus ook geen bestek bijvoorbeeld). Helaas was het iets verder lopen dan dat we hadden bedacht, maar we waren nog ruim op tijd om zelfs nog even rond te kunnen kijken. Een mooi ingerichte hal waar je ook echte zwaarden kon kopen, en voorafgaand aan het eten werden er een aantal jarigen tot ridder geslagen door de koning. Hierna begon het spektakel, erg leuk met paarden die trucjes konden en een roofvogel die rondjes door de zaal vloog, en daarna het gevecht tot welke ridder de koning mocht vertegenwoordigen. Helaas werd dat de ridder van onze buren (wij waren de aanhangers van de blauwe ridder), maar het was erg leuk om naar te kijken in ieder geval! Ook wel leuk dat ook alle volwassenen braaf met hun gekleurde kroontje op bleven lopen en zitten tijdens het eten, net alsof iedereen weer even het kind in zich naar boven liet komen. Om de avond af te sluiten zijn we nog even naar de stad geweest, ditmaal naar Hard Rock Cafe. Helaas was het niet zo druk, dus wij vragen ons ernstig af waar alle Canadezen dan heen gaan als ze in Toronto zijn op zaterdagavond, maar we hebben tenminste wel een lekkere cocktail gedronken.

Op zondag zijn we nog even naar het Eaton Center geweest en daarna lekker Amerikaans een hotdog als lunch. Vervolgens nog even de bioscoop in gedoken om Pitch Perfect te kijken, erg leuke film! En toen op naar het busstation voor de bus weer terug naar huis. Nou dat ging best vlot aangezien we allebei heerlijk hebben geslapen. Maar ja, toen moesten we dus weer uit en naar de volgende bus, we moesten nog brood halen en nog eten. Dus uiteindelijk hebben we maar een pizza gehaald bij de supermarkt en hebben die thuis in de oven gegooid. Daarna nog eventjes lezen en op tijd lekker ons eigen bed weer in, genieten!

Al met al is Toronto wel een leuke stad, maar het mist wel wat sfeer. Ik denk dat dat komt doordat het gewoon nog een hele jonge stad is. Maar we hebben ons goed vermaakt, en het was lekker om weer even een beetje drukte om ons heen te hebben.

Nu gaan we weer even aan de slag op stage, maar we kunnen het volgende weekend weg alweer bijna aanraken. Over 2 weken naar New York! :D

Oh en net zijn we weer Sushi gaan eten, maar dan met Stephen, Geoff en Bart! Erg gezellig en ook weer een hoop dingen besproken die we misschien kunnen gaan doen.