Een echt Hollands, Amerikaans weekendje - Reisverslag uit Thorold, Canada van Iris Broekhuijzen - WaarBenJij.nu Een echt Hollands, Amerikaans weekendje - Reisverslag uit Thorold, Canada van Iris Broekhuijzen - WaarBenJij.nu

Een echt Hollands, Amerikaans weekendje

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 November 2012 | Canada, Thorold

Tis weer even geleden, maar hier weer een keer een update vanuit Thorold! De afgelopen weken hebben we eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan, maar een paar dingen die ik er even tussenuit kan pikken:

We zijn 3 keer uit eten geweest in 1 week, oeps haha! Dinsdag waren we dus Sushi gaan eten, waarna we op woensdag bij een Toonie dinner zijn geweest. Dit is een maaltijd voor studenten die gemaakt wordt door leden van de kerk, en ook wij waren van harte welkom. Erg gezellig want iedereen wil daar met je komen praten en iedereen vertelt ook gewoon zijn eigen verhaal (dus het is niet heel de tijd dat wij vertellen waar we vandaan komen en wat we allemaal wel niet komen doen). Dit kost allemaal maar 2 dollar, dus daar gaan we volgende keer zeker weer naar toe! Op donderdag zijn we daarna nog met de Geoff, Cody & Nick uit eten geweest in de sportsbar bij ons aan de overkant van de straat. Erg leuk, maar het lastig om die jongens goed te verstaan aangezien er overal sportwedstrijden aan staan, en ze niet zo duidelijk praten als ze onder elkaar praten. Maar het was erg gezellig en de chickenwings waren erg lekker en helemaal niet duur!

Afgelopen vrijdag zijn we wat gaan drinken met een andere Nederlandse studente die we hadden gevonden op de facebook pagina van Brock International. Dat was wel weer eens leuk om iemand anders Nederlands te horen praten dan Tamara. Dit meisje woont op de campus en na haar verhalen gehoord te hebben waren wij erg blij met ons huis! Zo betaalt zij bijna 2x zoveel huur als dat wij met zijn tweeen betalen, is ze verplicht om een buspas te kopen en verzekeringen af te sluiten. Daarnaast schijnt het huis waar ze woont helemaal niet de luxe te hebben wat je zou verwachten voor die prijs, en is het heel gehorig. Kortom, wij wonen wel prima op Romy Crescent!

Op zaterdag hadden we met Yuki afgesproken dat zij bij ons zou komen eten, en wij zouden dan een typisch Hollandse maaltijd maken. We hadden namelijk in de grote supermarkt gezien dat ze hier boerenkool verkopen, dus een lekkere stamppot boerenkool ging het worden. En lekker was het, ondanks dat we dan geen echte rookworst erbij hadden, maar gewoon knakworstjes! Ook Yuki kon het eten goed waarderen (en schepte zelfs nog een tweede keer op), maar ze kende het ook al. In Japan eten ze dus ook weleens stamppot haha! Yuki had voor de wijn en voor het toetje gezorgd, een lekkere Pinot Grigio & cheesecake! Dat ging er wel in natuurlijk. We hebben de avond afgesloten met wat tv kijken, aangezien we best wel moe waren van al dat niks doen heel de dag (ik had tot half 11 in mn bed gelegen, lekker joh!).

Zondags gingen we aan de slag met onze Halloween voorbereidingen. Niet dat we echt van plan waren om Halloween te gaan vieren, maar als je in een Noord-Amerikaans land bent dan moet je toch op zn minst wel een pompoen hebben gesneden! Dus eerst een mooie tekening gemaakt op mijn pompoen die ik dan later kon gaan uitsnijden. Vervolgens lekker alle smurrie uit de pompoen halen, en aan de slag met het snijden. Dat was best wel een werkje gezien het misschien wat lastige plaatje wat ik had bedacht voor mijn eerste keer pumpkin carving, maar na anderhalf uur werk was het resultaat opvallend goed al zeg ik het zelf! Ook Tamara’s pompoen was een succes dus erg leuk om te doen. Deze traditie gaan we in Nederland zeker volhouden. Na al het knutselen hebben we van de binnenkant van onze pompoenen soep en cake gemaakt, al was de cake niet echt een succes. De soep daarentegen was wel erg lekker!

Ondertussen hadden we het afgelopen weekend natuurlijk ook visite van Sandy, erg gezellig. Een hoop regen en veel harde wind was het gevolg. Echt bizar dat die storm zo’n end van zijn middelpunt af nog zo goed te merken is! Gelukkig was bij ons de schade niet zo heel groot, behalve dat vanochtend onze schutting omgewaaid was. Maar wat een grotere zorg voor ons was, was New York! Aangezien wij gepland hadden om komend weekend ons daar eens goed te gaan vermaken, waren we even bang dat dat allemaal niet door zou kunnen gaan.. Maar gelukkig, meneer Bloomberg heeft goed zijn best gedaan en als het goed is kunnen we morgen gewoon op het vliegtuig stappen en gaan kijken hoe leuk New York is na een grote storm, erg veel zin in! Een korte samenvatting van onze planning: Brooklyn bridge, Soho, Wall Street , Empire State Building, Rockefeller Center, marathon, Times Square, Mary Poppins, Statue of Liberty & Ellis Island, China Town, American Museum of Natural History, The Metropolitan Museum of Art, MoMA (The Museum of Modern Art).. Om maar een paar dingen te noemen hoor!

Maandag kwam er ook nog superleuke post voor mij hier! Opa en oma hadden een pakketje gestuurd met allemaal Sinterklaas snoep en een gedicht en cadeautjes voor ons allebei, echt zo leuk!! Wij gaan dus lekker gewoon Sinterklaas vieren hier! Het pakketje was wel opengemaakt bij de douane, en de kruidnoten waren zo verdacht dat ze dat zakje zelfs ook open hadden gemaakt haha, dus ik denk dat we die nu zeker weten veilig kunnen eten. We zullen proberen om al het snoep ook een beetje te delen met onze collega’s opa en oma, maar ik weet nog niet zeker of dat lukt hoor!

Overigens wordt ook alle andere post, en de reacties op mn verslagen zeer gewaardeerd!! Marloes & Pauline, jullie kaarten pronken ook al boven mijn bed ;)

En we hebben ook eindelijk kaarsjes gekocht voor in onze pompoenen, dus gisteravond hebben we heel de avond met het licht uit gezeten boven zodat onze pompoenen even hun “moment of glory” hadden :)
Van de rest van de Halloween-vieringen hebben we trouwens weinig gemerkt, geen kinderen aan de deur gehad voor Trick or Treat, maar er liepen wel op de universiteit een aantal mensen verkleed rond (ook gewoon volwassenen haha, kan allemaal!).

Nou, wij gaan ons wel vermaken denk ik zomaar.
Dikke kus Iris